<<<       P  o  w  r  ó  t       <<<

-->

Pielgrzymka do Poczajowa i Lwow

Dnia 16.04.2012r. uczniowie z Liceum Ogólnokształcącego z DNJB oraz Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej- Curie w Hajnówce wraz z opiekunami ks. Andrzejem Bushowskim, ks. Janem Wołkowyckim i matuszką Lillą Busłowską punktualnie o godzinie 22.00 w ciszy i zadumie wyruszyli na pielgrzymkę do Poczajowa i Lwowa. Dziesięciogodzinną podróż rozpoczęliśmy wspólną modlitwą do Matki Bożej o szczęśliwe dotarcie na miejsce. Spodziewając się długiej podróży uczniowie przygotowali ciekawe referaty dotyczące świętych miejsc, do których mieliśmy się udać. O godzinie 3.00 nad ranem przekroczyliśmy granicę w Dorohusku. Musieliśmy pamiętać o przestawieniu zegarków, by synchronizować się z czasem obowiązującym na Ukrainie.

Pierwszym przystankiem naszej pielgrzymki był Żeński Monaster św. Anny w Onyszkowcach. Tam wzięliśmy udział w nabożeństwie św. Liturgii i Krestnym Chodzie. Chętni pielgrzymi mogli zanurzyć się w Istoczniku. W czasie wolnym w spokoju oddaliśmy się modlitwie oraz zakupiliśmy św. wodę, ikony i pamiątki. Siostry zakonne ugościły nas obiadem i podarowały święcone, kolorowe jajka. Około 14.00 dotarliśmy do Ławry Poczajowskiej , gdzie zostaliśmy zakwaterowani w monasterskim hotelu. Po rozpakowaniu bagaży i krótkim odpoczynku udaliśmy się na zwiedzanie Ławry z przewodnikiem. O godzinie 18.00 wzięliśmy udział w wieczerni i utreni paschalnej w Uspieńskim Soborze. Po nabożeństwie spożyliśmy kolacje w monasterskiej stołówce. Zmęczeni całodniową podróżą poszliśmy spać.

O godzinie 5.00 obudził nas dźwięk dzwonka dyżurnego.( Jeden z naszych kolegów wybiegł na korytarz z myślą , że to alarm przeciwpożarowy). Szybko udaliśmy się na poranną Św. Liturgię. Następnie przyłożyliśmy do cudownej ikony Matki Bożej Poczajowskiej i do relikwii św. Hioba i Amfiłochiusza Poczajowskich, a także zobaczyliśmy pieszczerę, gdzie modlił się św. Hiob. Po modlitwie mieliśmy czas wolny , w którym każdy mógł kupić prosfory, św. wodę ikony w „kniżnej ławce”. Mimo utrudnień na drodze udało się nam dotrzeć na Skit p.w . św Ducha. Tam pokłoniliśmy się ikonom i został każdemu z nas nałożony krzyż św. Nikity. Z ciekawością podeszliśmy do 100m studni , z której mogliśmy nabrać św. wodę. Po powrocie do monasteru mieliśmy czas wolny, który wykorzystaliśmy na ponowne zwiedzanie Poczajowa i modlitwę.

Ostatniego dnia naszej pielgrzymki ze smutkiem opuściliśmy Ławrę Poczajewską i udaliśmy się do Lwowa. Brzydka pogoda sprawiła, że nie mogliśmy skorzystać ze wszystkich atrakcji zaplanowanych na ten dzień . Pomimo nie sprzyjających warunków matuszka Olga zdołała pokazać nam jedyną prawosławną cerkiew we Lwowie, Zwiedziliśmy też świątynię ormiańską , kościół katolicki i greckokatolicki. Po krótkim spacerze po Starym Mieście udaliśmy się w drogę powrotną do domu.

Dziękujemy za zorganizowanie tej wyjątkowej pielgrzymki podczas której każdy z wiarą i spokojem mógł oddać się modlitwie w tym świętym i wyjątkowym miejscu. Czekamy na następną …